Відкриті заняття – одна з найважливіших форм організації методичної роботи. Відкриті заняття відрізняються від звичайних тим, що вони є спеціально підготовленою формою організації методичної роботи. На заняттях такого типу протікає реальний навчальний процес. На відкритому занятті викладач демонструє колегам свій позитивний або інноваційний досвід, реалізацію методичної ідеї, застосування методу навчання або методичного прийому. У такому сенсі відкрите заняття – засіб поширення інноваційного та позитивного досвіду. Відкрите заняття має методичну мету, в якій показується те, що викладач хоче продемонструвати відвідувачам заняття. Існують різноманітні методи формулювання методичної мети. Наприклад, ознайомлення педагогів з методикою розвитку у студентів навичок вирішення навчальних завдань.
Ті, хто відвідують відкриті заняття повинні звертати увагу не на якийсь провідний критерій, а розглядати заняття у комплексі, до якого входять:
Контроль якості проведення навчальних занять згідно ПОЛОЖЕННЯ про організацію та контроль якості навчальних занять у ТДАТУ здійснюється шляхом взаємовідвідування занять членами кафедри згідно графіку відкритих занять, відвідуванням занять завідувачем кафедри, працівниками деканату, ректором, проректором з науково – педагогічної роботи та комісією Відділу моніторингу якості освітньої діяльності в ТДАТУ.
Результати відвідування занять заносяться до протоколу та журналу взаємовідвідування за підписами осіб, що перевіряли викладача. Інформація про якість проведення занять аналізується на засіданні кафедри та представляється проректорові з науково-педагогічної роботи.
Протоколи
Витяги з протоколу № 3 засідання кафедри щодо перевірки відкритих занять, проведених викладачами кафедри у 1 семестрі 2020-2021 н.р.
Витяги з протоколу № 7 засідання кафедри щодо перевірки відкритих занять, проведених викладачами кафедри у 2 семестрі 2020-2021 н.р.