Програма навчальної дисципліни «Основи гостинності» розроблена для студентів спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа, рівня бакалавр.
Мета курсу: формування у студентів уявлення про загальні аспекти сфери гостинності, історичні факти зародження, розвитку та сучасні тенденції готельно-ресторанної справи та фактори, які впливали на цей процес, про роль обслуговуючого персоналу у створенні атмосфери гостинності у закладах готельно-ресторанного бізнесу.
Завдання курсу: вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з таких питань:
- Теоретичні аспекти основ гостинності – загальні поняття, основні терміни та визначення, історичний розвиток підприємств гостинності, сучасні тенденції та стан сфери готельно-ресторанного бізнесу;
- Основні складові індустрії гостинності; етичні, психологічні та естетичні аспекти; основні принципи та правила високоякісного обслуговування;
- Роль обслуговуючого персоналу у створенні гостинності – професійна етика та етикет, естетична культура готельно – ресторанного сервісу, корпоративна культура;
- Гостинність як основа конкурентоспроможності підприємств сфери гостинності.
- Формування професійної придатності у обслуговуючого персоналу підприємств ресторанного та готельного господарства.
Вивчивши дисципліну «Основи гостинності» студент повинен:
знати:
- Теоретичні основи основ гостинності, основні терміни та визначення;
- Нормативну документацію, що регламентує професійну сферу;
- Історичні факти зародження, розвитку та сучасні тенденції готельно-ресторанної справи в різних країнах світу і фактори, які впливали на цей процес;
- Сучасні підходи до досягнення якісного сервісу в готельно-ресторанному бізнесі.
- Принципи професійної поведінки обслуговуючого персоналу;
- Основи і принципи формування корпоративної культури в підприємствах готельно-ресторанного бізнесу;
вміти:
- Володіти професійною термінологією і визначеннями що використовуються під час надання послуг у сфері ресторанної справи та готельного господарства;
- Застосовувати на практиці основні принципи та правила високоякісного обслуговування;
- Визначати підходи і манери обслуговування споживачів різних психологічних типів поведінки;
- Розробляти стандарти культури обслуговування в сфері готельноресторанної справи
У ході вивчення дисципліни студенти мають набути такі фахові компетентності:
- здатність усвідомлювати соціальну значущість своєї професії, розуміти та поважати представників інших культур, застосовувати принципи деонтології при виконанні професійних обов’язків;
- здатність усвідомлювати соціальну значущість своєї професії, розуміти та поважати представників інших культур, застосовувати принципи деонтології при виконанні професійних обов’язків.