Метою викладання навчальної дисципліни «Економіка туристичної фірми» є формування системи наукових поглядів на господарську систему туристичного підприємства, основних умінь по ефективному використанню ресурсів підприємства з метою отримання прибутку та підвищення конкурентоспроможності підприємства. При цьому майбутнім фахівцям необхідно отримати спеціальні економічні знання щодо способів виживання туристичного підприємства в умовах економічної кризи: реструктуризації, санації та процедури банкрутства суб’єктів господарювання.
Завданнями дисципліни є: економічний механізм функціонування туристичних підприємств різних типів, формування та використання його ресурсного потенціалу з метою оптимізації економічних результатів діяльності; вивчення теорії та практики діяльності туристичної фірми, управління нею у конкурентному середовищі, формування вмінь ефективного використання ресурсного і виробничо-господарського потенціалу, забезпечення розширеного самовідтворення на основі інвестиційно-інноваційної моделі розвитку суб’єкта підприємництва.
У результаті вивчення економіки туристичної фірми студенти повинні:
знати цілі, функції та особливості функціонування туристичного підприємства в умовах ринкової економіки; маркетингову концепцію управління туристичним підприємством; основи планування виробничої та комерційної діяльності туристичного підприємства; принципи формування трудових ресурсів туристичного підприємства, організації та стимулювання праці на туристичному підприємстві; структуру та шляхи підвищення ефективності використання капіталу туристичного підприємства; зміст інвестиційної, інноваційної, виробничої, фінансової, антикризової діяльності туристичного підприємства; методи економічного аналізу витрат, доходів та прибутку туристичного підприємства; сучасні методики ціноутворення та оцінки конкурентоспроможності туристичного підприємства.
уміти користуватися сучасною науковою, методичною та довідковою літературою; аналізувати фінансову звітність туристичного підприємства (баланс підприємства; звіт про фінансові результати; звіт про рух грошових коштів; звіт про власний капітал); оцінювати конкурентоспроможність туристичного підприємства за різними показниками і критеріями; розробляти бізнес-план підприємства; досліджувати основні ризики та загрози господарській діяльності туристичного підприємства, формулювати пропозиції та конкретні рекомендації щодо удосконалення методів господарювання.