Предметом дисципліни «Економіка та організація торгівлі» є вивчення теоретичних, методичних та практичних проблем функціонування суб’єкта господарювання в ринкових умовах, зокрема проблем ефективного використання ресурсів підприємств торгівлі, зниження витрат, вибору методів ціноутворення, зміцнення фінансового стану, методики оцінки доцільності інвестицій, формування і використання персоналу, підвищення ефективності діяльності підприємства торгівлі, оцінки його фінансового стану тощо.
Мета і завдання дисципліни – сформувати у студентів знання щодо основ функціонування підприємства торгівлі у ринкових умовах господарювання, певний рівень економічного мислення, що дасть їм змогу орієнтуватися в конкретних економічних ситуаціях ринку, приймати економічно обґрунтовані господарські рішення.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Економіка та організація торгівлі” є:
· вивчення основних закономірностей функціонування підприємства торгівлі в ринковій економіці;
· опанування теорії та методологічних засад формування ресурсів і оцінювання результатів та ефективності діяльності підприємств торгівлі;
· засвоєння практичних навичок управління підприємством торгівлі у конкурентному середовищі;
· формування вмінь ефективного використання ресурсного і виробничо-господарського потенціалу;
· забезпечення розширеного відтворення на основі концепції інвестиційно-інноваційного розвитку.
Після вивчення дисципліни студенти повинні:
знати: сутність економіки як науки, необхідність її виникнення; правові основи функціонування підприємства торгівлі як суб’єкта господарювання; класифікацію підприємств та їх об’єднань; класифікацію ресурсів підприємства, джерела їх формування, оцінювати ефективність їх функціонування та розробляти напрямки підвищення ефективності використання; визначення і оцінку результатів діяльності підприємства; сутність поточних витрат і собівартості продукції; види цін та методи ціноутворення; методичні підходи до оцінки ефективності роботи функціонування та розробляти напрямки підвищення ефективності використання; визначення і оцінку результатів діяльності підприємства; сутність поточних витрат і собівартості продукції; види цін та методи ціноутворення; методичні підходи до оцінки ефективності роботи підприємства; основні положення організації, планування та державного регулювання діяльності підприємства; принципи мотивації трудової діяльності, форми та системи оплати праці на підприємстві;
вміти: формулювати визначення понятійного апарату дисципліни; обирати систему амортизації і нараховувати амортизаційні відрахування; оцінювати ефективність використання окремих видів ресурсів; аналізувати ефективність роботи підприємства торгівлі; проводити оцінку впливу чинників зовнішнього середовища на діяльність підприємства торгівлі; складати калькуляцію продукції, аналізувати структуру поточних витрат підприємства торгівлі; обирати метод ціноутворення та формувати ціну на продукцію; оцінювати фінансово-економічний стан підприємства торгівлі; визначати економічну доцільність інвестицій;
мати навички: розв’язання економічних ситуацій; вибору організаційно-правової форми підприємства; аналізу процесу формування і ефективності використання економічних ресурсів підприємства торгівлі; проведення обґрунтування рішень щодо доцільності інвестування; прийняття рішень та надання пропозицій щодо рівня підвищення ефективності діяльності підприємства торгівлі.
Робоча програма з економіки та організації торгівлі 2021-2022 ПТБ
Робоча програма з Економіки та організації торгівлі 2020-2021 н.р.