Напрям: |
241 «Готельно-ресторанна справа» |
ОР: | Бакалавр |
Курс: | 3 |
Провідний викладач: | НЕХАЙ ВІКТОРІЯ ВАСИЛІВНА |
Стратегічне управління підприємством передбачає розробку і обґрунтування заходів і планів досягнення визначених цілей, в яких врахований технічний, фінансовий і трудовий потенціал підприємства, а також його виробничо – збутові можливості. При розробці стратегічних позицій підприємства використовують якісні та кількісні показники. Якісні показники на практиці називають орієнтирами, а кількісні – завданнями.
Метою є формування систематизованого комплексу знань та практичних навичок у підготовці та здійсненні стратегічного управління у системі управління підприємством.
Основними завданнями є засвоєнні сутності та особливостей стратегічного управління в організації, вивченні інструментарію стратегічного управління та набутті практичних навичок у вирішенні управлінських завдань для реалізації бізнес-стратегії підприємства в умовах динамічного ринкового середовища.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
– місце та роль стратегічного управління в системі менеджменту;
– особливості використання стратегічного управління на підприємствах різних форм власності;
– технологію аналізу зовнішнього середовища та розробки стратегії розвитку організації;
– об’єктивні та суб’єктивні причини необхідності стратегічного планування та стратегічного управління;
– процес розробки стратегії в організації, концептуальні підходи до управління процесом стратегічних змін;
– методику переходу організації до стратегічних програм розвитку.
вміти:
– розробляти місію, цілі, стратегію та «стратегічний набір» організації;
– формулювати стратегічні завдання різного рівня на підприємстві;
– розробляти інформаційно-аналітичне забезпечення стратегічного управління;
– використовувати моделі, інструменти стратегічного управління стосовно організації в різних конкретних ситуаціях;
– застосовувати концептуальні положення стратегічного управління на практиці;
– проводити стратегічний аналіз стосовно організації;
– розробляти загальну та функціональну стратегії для організації.
бути ознайомленим: із законодавчою базою України з питань, що вивчаються дисципліною, з розвитком економічних процесів та явищ.
Тематика курсу:
МОДУЛЬ 1 ГОСПОДАРСЬКА СПРЯМОВАНІСТЬ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
Тема 1. Концептуальні основи стратегічного управління у процесі вироблення та використання управлінських продуктів, послуг, процесів
1.1. Система стратегічного управління: поняття, елементи та їх характеристика.
1.2. Еволюція стратегічного управління.
1.3. Види стратегічного управління.
Тема 2. Стратегії організації для адаптації та дії в новій ситуації
2.1. Поняття стратегії організації та стратегічного рішення
2.2. Класифікація стратегій організації
2.3. Стратегічний набір організації
Тема 3. Стратегічне планування в організації.
3.1. Основи розроблення стратегії: підходи, принципи, визначальні фактори.
3.2. Мета та принципи стратегічного планування.
3.3. Моделі стратегічного планування.
МОДУЛЬ 2 РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ
Тема 4. Системи пошуку, оброблення та аналізу інформації.
4.1. Сутність стратегічної інформації. Інформаційно-аналітичне забезпечення стратегічного управління
4.2. Інформаційна система стратегічного управління
Тема 5. Організаційне забезпечення стратегічного управління та міжособистісної взаємодії
5.1. Підсистеми забезпечення стратегічного управління
5.2. Основні характеристики організаційного забезпечення стратегічного управління (ОЗСУ)
5.3. Взаємозв’язок стратегії і структури
Тема 6. Управління реалізацією стратегії
6.1. Роль та значення стадії реалізації в процесі стратегічного управління
6.2. Завдання керівництва в процесі реалізації стратегії
6.3. Зміни на стадії реалізації стратегії
Робоча программа
Методичні вказівки
Література
Навчальні посібники