Напрям 242 «Туризм»
ОКР «Бакалавр»
Курс 2
Організація готельно-ресторанного господарства – цє , яка формує у студентів якості керівника підприємства та кваліфікованого фахівця з галузі готельно-ресторанного господарства та підготовлює їх до розв’язання практичних питань в сучасних умовах.
Мета курсу – засвоєння теоретичних та практичних основ організації функціонування підприємства готельно-ресторанного господарства на ринку, сприйняття готельного та ресторанного господарства як невід’ємної частини сфери туризму України, яка набуває все більшого значення в економічному житті країни
Завдання курсу :
– ознайомлення студентів з сучасним станом і тенденціями розвитку готельного господарства світу та України, класифікацією готельної бази;
– засвоєння основних принципів діяльності готельного підприємства, організації роботи його служб;
– опанування технології прийому й обслуговування туристів у готелях і тур комплексах;
– оволодіння студентами знаннями щодо класифікації послуг підприємств ресторанного господарства, вимог до послуг ресторанного господарства;
– пізнання менеджменту обслуговуючої системи закладів ресторанного господарства;
– набуття навичок організації обслуговування бенкетів і прийомів.
Предмет курсу – форми, послідовність та закономірності розвитку господарської діяльності підприємств готельного та ресторанного типу.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати:
- сутність та види готельних послуг;
- види та форми готельних підприємств та особливості їх діяльності;
- фактори, що впливають на функціонування готельних господарств;
- елементи створення функціонального, екологічного, естетичного комфорту;
- нормативно-правової бази регулювання готельної індустрії;
- особливості організації у закладах ресторанного господарства бенкетів із розміщенням гостей за столом, без розміщення гостей за столом, за межами – бенкет на природі;
- характеристику різних типів закладів ресторанного господарства;
- оснащення закладів ресторанного господарства;
- особливості обслуговування в закладах ресторанного господарства при готельно-туристичних комплексах.
вміти:
– систематизувати інформацію стосовно місцезнаходження, основного призначення, рівня обслуговування, обслуговуючого персоналу, місткості готелю;
- проводити порівняльний аналіз послуг, що надаються готельними підприємствами України різного типу;
- оцінювати рівень гостинності та комфорту готелів;
- складати анкети для виявлення рівня задоволення мешканців готелю;
- застосовувати різні форми обслуговування під час презентацій, свят;
- виконувати техніку попередньої сервіровки столів;
- виконувати техніку обслуговування споживачів у ресторані;
- виконувати техніку обслуговування гостей у номерах готелю;
- виконувати техніку обслуговування споживачів на бенкетах різних видів.
Тематика курсу:
Змістовий модуль 1 Організація готельного господарства
Тема 1. Визначення, зміст та види готельних послуг.
Тема 2. Нормативно-правове регулювання готельної індустрії.
Тема 3. Організаційна структура готелю.
Тема 4. Організація праці готельного персоналу.
Тема 5. Роль інтер’єру та озеленення у формуванні іміджу готелю.
Тема 6. Якість готельних послуг та культура обслуговування в готелі.
Змістовий модуль 2. Організація ресторанного господарства
Тема 7. Форми обслуговування та особливості їх застосування під час презентацій, свят .
Тема 8. Організація кейтерингового обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства.
Тема 9. Класифікація закладів ресторанно гогосподарства.
Тема 10. Характеристика торговельних приміщень для обслуговування відвідувачів закладів ресторанного господарства.
Тема 11. Характеристика та призначення посуду та наборів основної і допоміжної груп.
Тема 12. Технологічний процес обслуговування в закладах ресторанного господарства.
Тема 13. Організація бенкетів і прийомів.
Тема 14. Особливості обслуговування туристів .