Мета. Метою вивчення курсу «Логістика» є формування у студентів знань і навиків в області аналізу та управління логістичними системами і матеріальними потоками на макрорівні. Студент при вивченні дисципліни «Логістика» повинен знати і розуміти суть предмету і вимоги, що пред’являються до неї.
Завдання. Передбачає опанування знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання з обов’язковим урахуванням галузевих вимог щодо активізації логістичної діяльності в аграрній сфері.
Засвоївши дисципліну «Логістика» майбутні бакалаври повинні володіти сукупністю загальнокультурних та професійних компетенцій з питань постачання, транспортування та збуту сировини і готової продукції, оптимізацією повних витрат на логістичні та технологічні операції, своєчасного доведення продукції до споживача.
В результаті вивчення дисципліни «Логістика» бакалаври (молодші спеціалісти) у відповідних напрямах підготовки повинні мати такі головні загальнокультурні та професійні компетенції.
- визначає стратегічні завдання та цілі логістичної діяльності;
- визначає коло основних постачальників;
- розробляє стратегію з розв’язання проблем організації постачання та збуту;
- реалізує плани діяльності за складовими комплексу логістики: постачання-виробництво-збут;
- виявляє резерви та реалізовує заходи з підвищення ефективності використання ресурсів;
- регулює збутові, виробничі та матеріальні запаси;
- виконує заходи щодо підвищення ефективності роботи у каналах розподілу;
- визначає вимоги щодо матеріальних ресурсів відповідно до стандартів, технічних умов, угод та інших нормативних документів.
- здійснює оперативний облік відвантаження продукції, виконання договорів і замовлень, залишків нереалізованої продукції;
- аналізує реалізацію планів логістичної політики підприємства;
- аналізує ефективність каналів постачання сировини та матеріалів;
Логістика є важливим компонентом економіки, і студент повинен мати необхідні знання і навики в цій області для ефективного вирішення логістичних завдань в рамках окремих сільськогосподарських підприємств різних форм власності. Вживання цих навиків тісно пов’язане з транспортною системою, постачанням, збутом продукції, запасами та іншими областями, які пов’язані з формуванням логістичної системи.
Дисципліна «Логістика» має безпосередній зв’язок з дисциплінами учбового циклу «Економіка підприємства», «Статистика», «Менеджмент», «Маркетинг», «Організація виробництва», «Планування».
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- визначення, поняття, завдання і функції логістики;
- чинники розвитку логістики;
- роль логічних і інформаційних систем;
- механізм функціонування закупівельної логістики;
- канали розподілу товарів;
- основні системи управління запасами на підприємствах;
- характеристики систем складування і складської доробки продукції;
- транспортні аспекти в логістиці;
- формування політики цін у логістичній системі.
- вміти:
- самостійно складати схему просування матеріального потоку залежно від форми власності та спеціалізації підприємства;
- аналізувати організаційні структури підприємства і служби управління логістикою на них;
- розробляти стратегії в області логістики;
- виділяти найбільш істотні недоліки практичної діяльності підприємств і розробляти обґрунтовані пропозиції у сфері логістики;
- вивчати і використовувати сучасні методи аналітичної і проектної роботи в області логістичних систем;
- прогнозувати матеріальний потік і визначити основні показники функціональних областей логістичної системи;
- розраховувати оптимальну партію замовлення;
- вирішувати задачу «зробити або купити»;
- приймати рішення щодо вибору постачальників;
- виробляти призначення і розміщення запасів;
- визначати перелік продукції, яка відноситься до логістичного сервісу;
- розраховувати сталість поставок за допомогою XYZ-аналізу;
- визначати види продукції, які відносяться до системи JIT-поставок;
- розраховувати знаходження розподільчого центру;
- складати плани перевезень і маршрути руху;
- визначати основні характеристики товару за елементами маркування.
Силабус навчальної дисципліни «Логістика» для студентів спеціальності 075 Маркетинг ОКР “Бакалавр”