Мета курсу «Економіка та менеджмент харчових виробництв» – сформувати уявлення про економічні засади функціонування підприємств, внутрішнього і зовнішнього середовища його діяльності.
Завдання курсу – на основі характеристики діяльності підприємства засвоїти основні поняття та категорії курсу економіка підприємства; оволодіти навичками дослідження взаємовідносин підприємства з іншими суб’єктами господарської діяльності, державою та ринком; сформувати уміння в проведенні розрахунків показників процесу діяльності підприємства; зорієнтувати студентів до вибору важливих напрямків розвитку підприємств в сучасних умовах.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен
знати:
- сутність господарської діяльності та основні важелі регулювання господарської та підприємницької діяльності на Україні;
- поняття підприємства, їх класифікацію за ознаками, види й організаційно-правові форми підприємств;
- склад та характеристику виробничих ресурсів підприємства та показники ефективності їх використання;
- сутність виробничої програми підприємства, її завдання та характеристику;
- методи вимірювання та фактори зростання продуктивності праці;
- характеристику та класифікацію витрат підприємства, групування витрат виробничої собівартості за статтями;
- сутність і види прибутку та механізм визначення ефективності діяльності підприємства;
- поняття та умови проведення реструктуризації та санації підприємств; поняття та причини банкрутства.
вміти:
- характеризувати поняття підприємства та підприємницька діяльність, визначати основні загальні функції організаційно – правових форм підприємств;
- визначати оптимальну структуру управління підприємства; проводити оцінку та прогнозування попиту;
- розраховувати структуру виробничих ресурсів підприємства;
- визначити показники забезпеченості та ефективності використання виробничих ресурсів підприємства;
- розраховувати структуру нематеріальних ресурсів та проводити їх оцінки, проводити нарахування амортизаційних відрахувань нематеріальних активів;
- визначати показники ефективності використання інвестицій та технічних нововведень на підприємстві;
- проводити планування виробничої програми на перспективу;
- розраховувати структуру витрат виробництва та визначати вплив різноманітних факторів на рівень собівартості продукції;
- використовувати методику визначення економічної ефективності виробництва продукції.
Робоча програма_21-22_ЕМХВ_41ХТ
Силабус Економіка та менеджмент харчових виробництв 2021-2022