Мета курсу: формування у студентів знань про теоретично-методологічні та практичні аспекти формування, функціонування і розвитку зеленого сільського і екологічного туризму.
Завдання курсу: теоретична та практична підготовка студентів спеціальності «Туризм» з наступних питань:
- вивчення історії та сучасного стану, мети і мотивації вибору відпочинку у сільській місцевості;
- дослідження найважливіших закономірностей, чинників, які визначають розвиток і розміщення гостинних садиб (агроосель), організаційно-правового і економічного механізму їх діяльності на ринку туристичних послуг регіону, держави;
- розглянути проблемні питання фахової освіти менеджера зеленого сільського туризму;
- на основі конструктивно-географічного підходу розкрити особливості менеджменту та маркетингу зеленого сільського туризму;
- поглибити, систематизувати теоретичні знання щодо проблем і перспектив розвитку зеленого сільського туризму в Україні;
- виробити вміння узагальнювати теоретико-практичні матеріали, аналізувати практичну інформацію, працювати зі спеціальною літературою, довідковими виданнями тощо.
Предмет: поглиблення знань щодо структури та особливостей функціонування сільського сектора України, прищепити навики аналізу сучасного стану і виявлення диспропорцій у розвитку його елементної бази та розробки заходів по їх подоланню.
Вивчивши дисципліну «Сільський зелений туризи» студент повинен:
знати:
- основні складові сільського зеленого туризму: сутність базових понять і термінів;
- теоретичні і прикладні основи, завдання урбокомпенсаційного зеленого сільського туризму;
- особливості ринку туристичних послуг у сільській місцевості;
- основні чинники ризику (бар’єри) і мотиви вибору відпочинку міських жителів у сільському туризмі;
- орієнтуватись і знати основні етапи історії розвитку зеленого сільського туризму в Україні, у світі тощо;
- класифікацію, категоризацію засобів розміщення в агросадибах;
- про зелений сільський туризм як вид економічної діяльності (підсобної та підприємницької);
- провідні світові науково-освітні школи з туризму;
- основну нормативно-правову базу з питань організації діяльності юридичних і фізичних осіб у сфері зеленого сільського туризму в Україні;
- організаційно-методичні засади формування й розвитку персоналу гостинної садиби;
- особливості управлінської праці менеджера (власника) гостинної садиби;
- види небезпек і внутрішні фактори безпеки туристів у гостинних садибах;
- проблеми і перспективи подальшого розвитку зеленого сільського туризму в різних регіонах України.
вміти:
- пояснювати вплив етнопсихологічного фактору на мотивацію вибору відпочинку у сільській місцевості;
- порівнювати середні тарифи на добове проживання у В&В та готелях різних країн;
- складати схему реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності-фізичної особи;
- формувати перелік основних видів фахової діяльності менеджера сільського зеленого туризму;
- організовувати складання і виконання програми обслуговування, а також надання додаткових послуг туристам у гостинних садибах (агрооселях);
- забезпечувати умови безпечного відпочинку туристів і гостей у гостинних садибах (агрооселях);
- оцінювати загальну та територіальну ємкість ринку готельних і туристичних послуг у сфері зеленого туризму;
- володіти методикою формування і регулювання ціни на відпочинкові послуги у гостинній садибі;
- складати проекти програм підвищення якості послуг у сфері зеленого сільського туризму;
- розробляти макети нових послуг та апробовувати їх на ринку зеленого сільського туризму;
- характеризувати світові тенденції і перспективи геопросторового розвитку екологічного туризму;
- аналізувати і розробляти конкурентні пропозиції щодо розвитку (просування) екотуристичних продуктів та їх інфраструктури.
У ході вивчення дисципліни студенти мають набути такі фахові компетентності:
- здатність аналізувати та застосовувати на практиці вітчизняний і закордонний досвід діяльності сільського зеленого туризму;
- спроможність використовувати сучасні теоретичні підходи до організації туристичної діяльності в сільській місцевості, розробка та впровадження інноваційного сільського туристичного продукту;
- застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг, встановлювати зв’язки з експертами туристичної та інших галузей;
- спроможність забезпечувати й підвищувати свою професійну майстерність в сфері діяльності сільського зеленого туризму.