Метою викладання навчальної дисципліни «Основи економіки» є формування системи наукових поглядів на господарську систему підприємства, основних умінь по ефективному використанню ресурсів підприємства з метою отримання прибутку та підвищення конкурентоспроможності підприємства. При цьому майбутнім фахівцям необхідно отримати спеціальні економічні знання щодо способів виживання підприємства в умовах економічної кризи: реструктуризації, санації та процедури банкрутства суб’єктів господарювання, створення комплексної системи економічної безпеки підприємства.
Завданнями дисципліни є: економічний механізм функціонування підприємств різних типів, формування та використання його ресурсного потенціалу з метою оптимізації економічних результатів діяльності; вивчення теорії та практики діяльності підприємства, управління ним у конкурентному середовищі, формування вмінь ефективного використання ресурсного і виробничо-господарського потенціалу, забезпечення розширеного самовідтворення на основі інвестиційно-інноваційної моделі розвитку суб’єкта підприємництва.
У результаті вивчення економіки господарської діяльності студенти повинні:
знати цілі, функції та особливості функціонування підприємства в умовах ринкової економіки; маркетингову концепцію управління підприємством; основи планування виробничої та комерційної діяльності підприємства; принципи формування трудових ресурсів підприємства, організації та стимулювання праці на підприємстві; структуру та шляхи підвищення ефективності використання капіталу підприємства; зміст інвестиційної, інноваційної, виробничої, фінансової, антикризової діяльності підприємства; методи економічного аналізу витрат, доходів та прибутку підприємства; сучасні методики ціноутворення та оцінки конкурентоспроможності підприємства; основні засади створення комплексної системи економічної безпеки підприємства;
уміти користуватися сучасною науковою, методичною та довідковою літературою; аналізувати фінансову звітність підприємств (баланс підприємства; звіт про фінансові результати; звіт про рух грошових коштів; звіт про власний капітал); оцінювати конкурентоспроможність підприємства за різними показниками і критеріями; розробляти бізнес-план підприємства; досліджувати основні ризики та загрози господарській діяльності підприємства, формулювати пропозиції та конкретні рекомендації щодо удосконалення методів господарювання.