| Напрям: | 073 «Менеджмент»/ 281 «Публічне управління та адміністрування» | 
| ОР: | Магістр | 
| Курс: | М1 | 
| Провідний викладач: | БОЧАРОВА НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА | 
Мотиваційний менеджмент – цей курс призначений для студентів магістратури, які навчаються за спеціальністю “ Маркетинг ” з метою навчання їх самостійно ставити і творчо розв’язувати різні складні проблеми, оволодіти методологією та методикою наукових дос-ліджень, вміти використовувати у своїй роботі все те нове, що з’являється у науці і практиці, адаптуватися до нових умов, постійно вдосконалювати свою кваліфікацію.
 
Метою формування теоретичних і прикладних знань у галузі посилення трудової активності персоналу, поліпшення якісних показників роботи засобами сучасних методів матеріальної, трудової і статусної мотивації для менеджерів підприємств, організацій та публічних установ.
Основними  завданнями  – висвітлення теоретичних аспектів сучасних проблем мотивування персоналу;
–   одержання студентами стійких сучасних знань з теорії мотивації персоналу;
– формування у студентів практичних навичок і вмінь щодо розробки управлінських рішень;
– формування у них навиків і вмінь самостійного аналізу стану мотивації персоналу та розроблення практичних рекомендацій щодо її посилення, розвиток здібностей до науково-дослідної роботи, а також самостійності та відповідальності в обґрунтуванні та прийнятті рішень з мотиваційного менеджменту.
Згідно  з  вимогами  освітньо-професійної  програми  студенти  повинні: 
знати: 
—	теоретико-методологічні засади мотивації трудової діяльності як складової соціально-трудових відносин та основного важеля управління підприємствами та установами ;
—	характеристики та прикладні аспекти використання сучасних теорій мотивації у практиці управління;
—	методологічні аспекти оцінювання стану матеріальної мотивації в організації;
—	структуру і технологію розроблення компенсаційного пакета;
—	технологію проектування основної заробітної плати за різних підходів до її побудови;
—	технологію оцінювання посад і робіт та формування грейдів з оплати праці;
—	вимоги до побудови преміального положення: вибору показників, умов преміювання, визначення розмірів премій і періодичності преміювання;
—	порядок установлення доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів;
—	особливості застосування гарантійних і компенсаційних виплат;
—	особливості застосування одноразових премій і винагород;
—	підходи щодо формування соціального пакета на підприємстві;
—	призначення та особливості використання програм участі персоналу в прибутку та акціонерному капіталі;
—	особливості мотивації різних категорій працівників та за різних економічних умов;
—	змістові характеристики нематеріальної мотивації трудової діяльності;
—	сутність і технологію проведення мотиваційного моніторингу.
вміти: обґрунтувати дієві інструменти мотивування персоналу організації;
—	розробляти заходи щодо мотивування працівників з  використанням основних положень теорій мотивації;
—	формувати компенсаційний пакет на підприємстві;
—	аналізувати стан матеріальної мотивації працівників;
—	оцінювати та аналізувати ступінь диференціації трудових доходів у організації;
—	формувати основні контури стратегії та політики трудових доходів організації;
—	оптимізувати структуру трудових доходів найманих працівників;
—	розробляти тарифні умови оплати праці за різних підходів до побудови;
—	проектувати основну заробітну плату з використанням грейдів;
—	проводити ринкові огляди заробітних плат;
—	розробляти основні положення щодо преміювання працівників за основні результати праці: розробляти умови і показники преміювання, розробляти шкалу розмірів премій залежно від рівня виконання показників, установлювати періодичність преміювання;
—	розробляти основні положення щодо колективного преміювання працівників;
—	розробляти основні положення преміювання на основі системи управління ефективністю;
—	розробляти основні положення щодо організації преміювання працівників за результатами роботи за рік;
—	формувати перелік доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів відповідно до трудового законодавства, угод різних рівнів і компенсаційної політики підприємств-конкурентів;
—	розробляти порядок установлення та розміри  доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів на підприємстві;
—	розробляти порядок установлення та розміри  гарантійних і компенсаційних виплат;
—	формувати соціальний пакет на підприємстві;
—	розробляти програми участі персоналу в прибутку;
—	розробляти програми участі персоналу в акціонерному капіталі;
—	розробляти основні положення мотивації персоналу в різних економічних умовах;
—	розробляти основні положення щодо оплати праці в нормативних актах підприємства;
—	розробляти засоби нематеріальної мотивації персоналу на підприємстві;
—	розробляти заходи посилення мотивації персоналу з використанням особливостей корпоративної культури;
—	розробляти програми інформування з метою посилення мотивації персоналу;
—	розробляти методи заохочення працівників вільним часом та гнучким режимом праці;
—	організовувати проведення мотиваційного моніторингу.
.
мати компетентності: -здатність використовувати методи персонального менеджменту; -здатність інтегрувати знання, уміння і навички та ефективно використовувати їх в умовах швидкої адаптації організацій до вимог зовнішнього середовища; -готовність формулюватицілі, реалізовувати стратегії організації; -здатність знаходити нестандартні рішення типових завдань і вирішувати їх.
Тематика курсу:
| 1 | Основні поняття, які визначають суть наукових досліджень | 
| 2 | Психологія і технологія наукової творчості | 
| 3 | Організація науково-дослідницької діяльності в Україні | 
| 4 | Інформаційне забезпечення наукової діяльності | 
| 5 | Загальні методи наукових досліджень | 
| 6 | Конкретно-наукові та спеціальні методи економічних досліджень | 
 
Робоча программа 281 “Публічне управління та адміністрування”
 
Робоча программа 073 “Менеджмент”
 
Література
 
Навчальні посібники
 м. Мелітополь, п-т Б. Хмельницького, 18. Кабінет 2.205
м. Мелітополь, п-т Б. Хмельницького, 18. Кабінет 2.205 Тел.: +380 (619) 423201
Тел.: +380 (619) 423201 e-mail: feb@tsatu.edu.ua
e-mail: feb@tsatu.edu.ua