Напрям: |
073 «Менеджмент»/ 281 «Публічне управління та адміністрування» |
ОР: | Магістр |
Курс: | М1 |
Провідний викладач: | БОЧАРОВА НАТАЛІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА |
Мотиваційний менеджмент – цей курс призначений для студентів магістратури, які навчаються за спеціальністю “ Маркетинг ” з метою навчання їх самостійно ставити і творчо розв’язувати різні складні проблеми, оволодіти методологією та методикою наукових дос-ліджень, вміти використовувати у своїй роботі все те нове, що з’являється у науці і практиці, адаптуватися до нових умов, постійно вдосконалювати свою кваліфікацію.
Метою формування теоретичних і прикладних знань у галузі посилення трудової активності персоналу, поліпшення якісних показників роботи засобами сучасних методів матеріальної, трудової і статусної мотивації для менеджерів підприємств, організацій та публічних установ.
Основними завданнями – висвітлення теоретичних аспектів сучасних проблем мотивування персоналу;
– одержання студентами стійких сучасних знань з теорії мотивації персоналу;
– формування у студентів практичних навичок і вмінь щодо розробки управлінських рішень;
– формування у них навиків і вмінь самостійного аналізу стану мотивації персоналу та розроблення практичних рекомендацій щодо її посилення, розвиток здібностей до науково-дослідної роботи, а також самостійності та відповідальності в обґрунтуванні та прийнятті рішень з мотиваційного менеджменту.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
— теоретико-методологічні засади мотивації трудової діяльності як складової соціально-трудових відносин та основного важеля управління підприємствами та установами ;
— характеристики та прикладні аспекти використання сучасних теорій мотивації у практиці управління;
— методологічні аспекти оцінювання стану матеріальної мотивації в організації;
— структуру і технологію розроблення компенсаційного пакета;
— технологію проектування основної заробітної плати за різних підходів до її побудови;
— технологію оцінювання посад і робіт та формування грейдів з оплати праці;
— вимоги до побудови преміального положення: вибору показників, умов преміювання, визначення розмірів премій і періодичності преміювання;
— порядок установлення доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів;
— особливості застосування гарантійних і компенсаційних виплат;
— особливості застосування одноразових премій і винагород;
— підходи щодо формування соціального пакета на підприємстві;
— призначення та особливості використання програм участі персоналу в прибутку та акціонерному капіталі;
— особливості мотивації різних категорій працівників та за різних економічних умов;
— змістові характеристики нематеріальної мотивації трудової діяльності;
— сутність і технологію проведення мотиваційного моніторингу.
вміти: обґрунтувати дієві інструменти мотивування персоналу організації;
— розробляти заходи щодо мотивування працівників з використанням основних положень теорій мотивації;
— формувати компенсаційний пакет на підприємстві;
— аналізувати стан матеріальної мотивації працівників;
— оцінювати та аналізувати ступінь диференціації трудових доходів у організації;
— формувати основні контури стратегії та політики трудових доходів організації;
— оптимізувати структуру трудових доходів найманих працівників;
— розробляти тарифні умови оплати праці за різних підходів до побудови;
— проектувати основну заробітну плату з використанням грейдів;
— проводити ринкові огляди заробітних плат;
— розробляти основні положення щодо преміювання працівників за основні результати праці: розробляти умови і показники преміювання, розробляти шкалу розмірів премій залежно від рівня виконання показників, установлювати періодичність преміювання;
— розробляти основні положення щодо колективного преміювання працівників;
— розробляти основні положення преміювання на основі системи управління ефективністю;
— розробляти основні положення щодо організації преміювання працівників за результатами роботи за рік;
— формувати перелік доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів відповідно до трудового законодавства, угод різних рівнів і компенсаційної політики підприємств-конкурентів;
— розробляти порядок установлення та розміри доплат і надбавок до тарифних ставок і посадових окладів на підприємстві;
— розробляти порядок установлення та розміри гарантійних і компенсаційних виплат;
— формувати соціальний пакет на підприємстві;
— розробляти програми участі персоналу в прибутку;
— розробляти програми участі персоналу в акціонерному капіталі;
— розробляти основні положення мотивації персоналу в різних економічних умовах;
— розробляти основні положення щодо оплати праці в нормативних актах підприємства;
— розробляти засоби нематеріальної мотивації персоналу на підприємстві;
— розробляти заходи посилення мотивації персоналу з використанням особливостей корпоративної культури;
— розробляти програми інформування з метою посилення мотивації персоналу;
— розробляти методи заохочення працівників вільним часом та гнучким режимом праці;
— організовувати проведення мотиваційного моніторингу.
.
мати компетентності: -здатність використовувати методи персонального менеджменту; -здатність інтегрувати знання, уміння і навички та ефективно використовувати їх в умовах швидкої адаптації організацій до вимог зовнішнього середовища; -готовність формулюватицілі, реалізовувати стратегії організації; -здатність знаходити нестандартні рішення типових завдань і вирішувати їх.
Тематика курсу:
1 | Основні поняття, які визначають суть наукових досліджень |
2 | Психологія і технологія наукової творчості |
3 | Організація науково-дослідницької діяльності в Україні |
4 | Інформаційне забезпечення наукової діяльності |
5 | Загальні методи наукових досліджень |
6 | Конкретно-наукові та спеціальні методи економічних досліджень |
Робоча программа 281 “Публічне управління та адміністрування”
Робоча программа 073 “Менеджмент”
Література
Навчальні посібники