Мета: вивчення в контексті цієї дисципліни міжнародного туризму як суспільного феномену та індустрії, його видів і чинників, що впливають на туристичний рух у всьому світі. Водночас в межах курсу аналізується індустрія міжнародного ринку та її складові. Викладаються засади та світовий досвід менеджменту і маркетингу міжнародного туризму, описуються поняття та різновиди світового туристичного ринку й механізми його регулювання. Особлива увага приділяється проблемам та перспективам розвитку туристичної індустрії в Україні.
Завдання:
– ознайомлення з досвідом зарубіжних країн у побудові організаційних структур управління туристичною сферою;
– вивчення діяльності міжнародних туристичних організацій;
– конкретизація підходів до класифікації та сегментування туристичних ринків світу;
– визначення особливостей формування туристичної пропозиції в умовах глобалізації;
– аналіз сучасного стану та перспектив розвитку найважливіших секторів міжнародної індустрії туризму;
– організація статистичного обліку та спеціальних туризмознавчих спостережень;
– формування та уніфікації термінології в сфері міжнародного туризму та інше.
Об’єкт курсу – світовий туристський ринок і механізм, що формує потужну світову туристичну індустрію, в якій приходять у відповідність туристський попит, пропозиція, регулюючі та конкурентні сили.
Предмет курсу – сукупність економічних відносин, пов’язаних з організацією та функціонуванням міжнародних туристичних потоків.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
– поняття та статистику міжнародного туризму як системного об’єкта вивчення;
– види і чинники, що впливають на туристичний рух;
– географію туристського попиту;
– специфіку і склад туристської індустрії;
– структуру туристського ринку;
– особливості державного регулювання індустрії туризму.
Студенти повинні вміти:
– досліджувати туристський попит та пропозицію на світовому туристичному ринку;
– аналізувати головні фактори, які формують кон’юнктуру туристського ринку;
– аналізувати сучасні трансформації світової індустрії туризму;
– аналізувати процеси транснаціоналізації та глобалізації в міжнародному туризмі.
Перелік підручників та посібників
Перелік методичних вказівок для вивчення дисципліни