Спеціальності: «Фінанси, банківська справа та страхування»
Курс: 3 / 1с
Викладачі: Радченко Наталія Генадіївна
Метою дисципліни “Фінанси бюджетних установ” є формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок щодо організації діяльності бюджетних установ, складанні кошторису, розрахунку нормативів та показників, необхідних у процесі планування; ознайомлення студентів з головними методами й прийомами фінансового планування щодо розрахунків необхідних економічних показників, які дають об¢єктивну картину фінансового стану бюджетної установи, його фінансових результатів, зміни у структурі активів і пасивів тощо.
Основні завдання курсу полягають у наступному є: пізнання сутності бюджетних установ в Україні, вивчення порядку заснування та організації діяльності бюджетних установ, методик проведення основних операцій та послуг, а також методик формування ресурсів бюджетних організацій, аналізу їх прибутковості та фінансової стійкості.
Предметом даної дисципліни виступають економічні відносини, що мають місце під час організації та функціонування бюджетних установ.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- сутність бюджетної організації як специфічного суб’єкта господарювання та його роль у розвитку економіки;
- правові основи створення та діяльності бюджетних установ в Україні;
- порядок державної реєстрації та ліцензування бюджетних установ;
- формування доходів та видатків бюджетних установ;
- порядок планування кошторису бюджетних установ;
- особливості формування, структуру та джерела формування ресурсної бази бюджетних установ;
- розкрити порядок відкриття та ведення рахунків у відділеннях держказначейства й банківських установ;
- основні вимоги, що висуваються бюджетним установам щодо складання звітності фінансової та бюджетної звітності;
- сутність та види державного фінансового контролю;
- сутність, основні принципи та організаційну структуру бюджетних установ.
вміти:
- дати загальну характеристику активам бюджетних установ та організацій;
- визначити показники, які характеризують фінансову стійкість бюджетної установи;
- провести аналіз стану фінансово-господарської діяльності бюджетних установ;
- визначити посадовий оклад та розрахувати заробітну плату працівників бюджетних установ;
- оцінити рівень забезпеченості бюджетних установ працівниками та рівень ефективності їх роботи, повноти використання робочого часу і раціонального використання фонду заробітної плати;
- формувати і складати фінансову, бюджетну, податкову та соціальну звітність відповідним органам.